Rygestop

Rygning er usundt på så mange områder. Det er ikke til at komme udenom. Problemet med rygning er at mange mennesker, som ryger, ser det som en øget livskvalitet – eller at deres livskvalitet vil dale hvis de ikke længere tillader sig selv at ryge.
For mange rygere er rygning også en vane og måske også en del af deres identitet. Så når man skal stoppe med at ryge, skal man både ændre en vane, sin identitet og måske også kæmpe med abstinenser.
Så selvfølgelig vil man i starten, føle at ens livskvalitet daler og at livet i en periode er svært. Normalt vil man når det sker, trøste sig med en cigaret. Så hvad skal man så ty til????
Der findes på markedet et utal af hjælpemidler, som kan være rigtig brugbare i den første tid efter et rygestop. For nogen vil det være en god løsning i en periode.
Hypnoterapi er et rigtig godt værktøj til rygestop. Både til at afhjælpe abstinenser og ændre vanen.
Ligegyldig hvilken vej man vælger til sit rygestop, gælder følgende, hvis man ønsker succes:
– Det skal være dit ønske at stoppe med at ryge. Ikke din partners, børns, kollegaers, forældres, venners eller andres.
– Du skal kunne se dig selv som ikke-ryger
– Du skal kunne se fordelene ved at være ikke-ryger
– Du skal IKKE synes det er synd for dig, at du skal slippe cigaretterne. Se det som du giver dig selv en gave ved at blive ikke-ryger.
– Du skal IKKE tale om hvor meget du vil savne at ryge
– Når nogen spørger dig, hvordan du vil have det som ikke-ryger, skal du liste alle fordelene IKKE ulemperne
-Du skal vænne dig til tanken om at være ikkeryger, og du skal (hvis muligt) FØLE hvor skønt det vil være at være fri for at ryge.
For at få succes med dit rygestop, er det vigtigt at du forbereder dig, og føler dig klar til at sige farvel til cigaretterne og velkommen til et nyt sundt liv som ikke-ryger.